Använda Router?

This forum contains frequently asked questions for our services.

Använda Router?

Postby toan » Fri Jun 19, 2009 12:50 am

Går det att göra vpn inställningarna som jag fått från prq i min router och på så sätt få all trafik ifrån mitt hemnätverk ut mot internet att inte synas? eller kan man bara installera openvpn på varje dator?
toan

Re: Använda Router?

Postby deerf » Sat Jun 20, 2009 3:30 pm

kan finnas möjlighet till det om du tex har en linkys eller nån annan typ av router det går att blåsa in dd-wrt i. Men om processorn i dom orkar med krypteringen är en annan femma. annars installa en gammal dator som router och blås in linux i den.
deerf

Re: Använda Router?

Postby toan » Thu Sep 06, 2012 9:02 am

Livar upp en gammal tråd.
Har nu installerat Programvaran Tomato senaste versionen i min Netgear WNR3500L v2. Blir lite fundersam när jag läser runt på olika forum hur man går till väga för att få routern uppkopplad (i mitt fall) till PRQ.
Frågor:
Kan jag lägga in openvpn inställningarna endast i router och sen kommer all trafik på mitt hemnätverk skickas genom tunneln? tycker det saknas inställningar ifrån tjänsteleverantören som Tomato vill ha.

Har sett på forum att man måste installer openvpn på varje dator som sen kopplas upp till routern och routern skickar vidare till vpntjänsten, eller har jag förstått det hela fel?
toan

Return to FAQ and support